ثبت شرکت تعاونی
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت تعاونی (Production and consumption cooperative company)

 

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.ثبت شرکت های تعاونی نوعی دیگر از شرکت هایی هستند که در ایران به ثبت میرسند و براساس مشارکت بین عده‌ای از افرادی که هم‌صنف هستند یا تناسبی مشابه با یکدیگر دارند مثلاً همسایه، دوست، خویشاوند یا همشهری هستند برای رسیدن به یک هدف مشترک تشکیل یک گروه را می دهند و در حقیقت به یکدیگر کمک می‌کنند و برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا کسب اعتبار و وام تعاونی تاسیس می کنند ، سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند و دسته‌جمعی مشکل را حل مینمایند.

 

در شرکت های تعاونی ممکن است افراد همانند دیگر شرکت ها سرمایه و سهام یکسانی نداشته باشند ولی هر عضو بدون توجه به درصد سهام یا سرمایه اش دارای یک حق رای می باشد . یعنی در شرکت های تعاونی اعضا مهم هستند نه سرمایه .

 

برای ثبت شرکت های تعاونی به حداقل ۷ نفر نیاز است که توسط هیئت موسس تاسیس میشود و بعد از آن از کسانی که شرایط و توانایی عضو شدن دارند دعوت به همکاری میکنند .

 

در این شرکت ها هیئت موسس بعد از تهیه اساسنامه و مشخصات شرکت تعاونی خود برای گرفتن مجوز از وزارت تعاون اقذام کنند و پس از گرفتن مجوز اقدام به ثبت شرکت کنند .

 

    انواع ثبت شرکت های تعاونی ( از نطر نوع فعالیت) :

 

۱- شرکت تعاونی تولیدی: شرکتی است که برایفعایت در زمینه های مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری، روستائی، عشایری و نظایر اینها تشکیل میشود و بیشتر برای افرادی مانند دامداران،کشاورزان، پرورش دهندگان زنبور عسل یا صاحبان صنایع و هر گروهی دیگر که در رده تولیدی نام برده شده‌اند مناسب تر است .

۲- شرکت تعاونی توزیعی: شرکتی است که در زمینه های مربوط به تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندیهای اعضاء فعالیت می‌نماید.

 

    انواع ثبت شرکت های تعاونی (از نطر نوع عضویت) :

 

۱ – شرکت تعاونی عام: شرکتی است که عضو شدن در آن برای همه آزاد می‌باشد، حداقل تعداد اعضاء در این تعاونیها ۵۰۰ نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می‌شود.

۲ – شرکت تعاونی خاص : شرکتی است که عضو شدن درآن برای گروهی خاص مانند کارگران، دانشجویان، کشاورزان، زنان، پزشکان، وکلای دادگستری، اعضاء هر صنف و مشاغل خاص و نظایر اینها با رعایت شرایط آزاد تعیین می‌شود.

 

    انواع ثبت شرکت های تعاونی (بر اساس گرایش) :

 

    ثبت شرکت منابع طبیعی

    ثبت شرکت کشاورزی

    ثبت شرکتمعدنی

    ثبت شرکت صنعتی

    ثبت شرکت فرش دستبافت

    ثبت شرکت خدماتی

    ثبت شرکت حمل و نقل

    ثبت شرکت مسکن

    ثبت شرکت اعتباری

    ثبت شرکت چند منظوره

    ثبت شرکت تامین کننده ی نیاز تولیدکنندگان

    ثبت شرکت تامین کننده ی نیاز مصزف کنندگان

 

    مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تعاونی :

 

۱ – کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده ی همه ی شرکا و اعضای هیئت مدیره

۲ – گواهی عدم سوء پیشینه برای همه ی اعضای هیئت مدیره (لازم به ذکر است که طبق مصوبه جدید گواهی های عدم سوء پیشینه تنها یک ماه دارای اعتبار میباشند و بعد از اون تاریخ دیگر قابل استفاده نمیباشند) .

۳ – مجوز های لازم از وزارت تعاون





:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: